Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Οι πελάτες σας σας καλούν σε διάλογο! Μην τους απογοητεύσετε..

Η μορφή της επιχείρησης έχει πλέον αλλάξει, γίνεται πιο κοινωνική και διαφανής, προκαλώντας τους πελάτες της να αλληλεπιδράσουν μαζί της κυρίως μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο βαθμός που το πετυχαίνει εξαρτάται από το πόσο έχει κατανοήσει αυτή την αλλαγή και πόσο αποτελεσματικά την χειρίζεται. Αν θέλετε η εταιρεία σας να ξεχωρίσει για το κοινωνικό της προφίλ μέσα από το κανάλι του facebook, δεν έχετε παρά να διαβάσετε τα ακόλουθα:
1. Αρχικά για την επιχείρηση σας δημιουργήστε μια αμιγώς εταιρική σελίδα (ακολουθώντας τις υποδείξεις του facebook), ΟΧΙ facebook profile και ΟΧΙ facebook group. Οι εταιρικές σελίδες σας παρέχουν επίσης εφαρμογές και εργαλεία (rating, πρόγραμμα προσφορών, προώθηση website, posts, fb page) και είναι ειδικά κατασκευασμένες να προωθούν την δουλειά του επαγγελματία. 
2. Η ονομασία της σελίδας σας πρέπει να είναι η ίδια με την ονομασία της εταιρικής σας ταυτότητας (και στην ίδια γλώσσα) και αυτής που χρησιμοποιείτε στα κανάλια επικοινωνίας σας. Ένας μικρός υπότιτλος που παρουσιάζει την περιγραφή της επιχείρησης σας, συνίσταται να υπάρχει.
3.Καλό θα ήταν να αλλάξετε τα facebook usernames σας πχ από https://www.facebook.com/pages/elina-jewels/287512598022988 σε https://www.facebook.com/elinajewelsΑυτό βοηθάει στην ευκολότερη  απομνημόνευση της διεύθυνσης και αυξάνει και τις πιθανότητες να σας βρουν οι μηχανές αναζήτησης.
4. Η επιχείρηση σας θα πρέπει να επιτρέπει την άμεση διάδραση με τους fan και πελάτες της. Αυτό σημαίνει ότι είναι ελεύθεροι να προσθέσουν φωτογραφίες, να tagαριστούν, να σχολιάσουν και να κάνουν κάποιο post στην σελίδα σας. Να προκαλείτε κάθε φορά τους χρήστες να ανεβάσουν τα σχόλια ή τις φωτογραφίες τoυς, αφού μια ερασιτεχνική φωτογραφία ευχαριστημένου χρήστη με μια αντίστοιχη λεζάντα είναι καλύτερη από χιλιάδες επαγγελματικές! Αυτός είναι άλλωστε και ο κοινωνικός (social) χαρακτήρας του εν λόγω καναλιού: να προκαλέσει την αλληλεπίδραση των πελατών με την εταιρεία ώστε να συνομιλήσουν/ επικοινωνήσουν μαζί σας και ξεκινήσει ένας διάλογος που στόχο έχει να σας φέρει πιο κοντά και να σας κάνει πιο προσιτούς στον πελάτη.
5. Στην ενδεχόμενη περίπτωση παραπόνων, που είναι αναμενόμενο να υπάρχουν, πρέπει να απαντιούνται από έναν άνθρωπο άμεσα. Αν δεν είστε πρόθυμοι να απαντήσετε ευγενικά και πάντα με σεβασμό στον πελάτη, προσπαθώντας να κερδίσετε από την συνομιλία σας μαζί του, τότε κακώς φτιάξατε παρουσία στα social media! Τα social media είναι και για να ακούτε! Όχι μόνο να επικοινωνείτε τα δικά σας νέα! 
6. Αλλά δεν φτάνει μόνο η ανανέωση με λέξεις και hashtags αλλά πρέπει να χρησιμοποιείτε και αρκετά multimedia κομμάτι. Φωτογραφίες και βίντεο είναι το κομμάτι που θα αποσπάσει την προσοχή των επισκεπτών για περισσότερα likes και σχόλια, ειδικά αν χρησιμοποιήσετε tags.

Επενδύστε την ανακοίνωση σας με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

7. Το facebook σας δίνει αρκετές επιλογές εφαρμογών έτσι ώστε να βελτιώσετε την σελίδα σας (όπως να συνδέσετε το rss της σελίδας σας με την facebook page). Ψάξτε τες και ανεβάστε την απόδοση της σελίδας σας!
4.9/ 5 βαθμολογία:Η καλύτερη και ανέξοδη διαφήμιση για την επιχείρηση σας από τους ίδιους τους πελάτες σας!
8. Φυσικά η καθημερινή επαφή με την σελίδα σας, η τακτική δημοσίευση ενημερώσεων και multimedia με συνέπεια στο μήνυμα που επικοινωνείτε (μην το παρακάνετε - τόσο όσο να κρατάτε σε εγρήγορση τους πελάτες σας) και η έγκαιρη απάντηση σε σχόλια πελατών είναι απαραίτητη για να κάνετε την σελίδα σας αξιόπιστη και να χτίσετε μια σωστή σχέση επικοινωνίας με τους fan σας.
9. Προβάλλετε την διεύθυνση της facebook παρουσίας από όπου σας επιτρέπεται (website, footnotes στα emails, διαφημιστικό έντυπο και online υλικό, επιχειρηματικές κάρτες, βιτρίνα του μαγαζιού σας, εταιρικό αυτοκίνητο, άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) για να οδηγήσετε κατευθείαν τον πελάτη σε διάλογο με την εταιρεία σας.

ps: Good luck! Let the dialogue begin...


Πήρα πολύτιμα στοιχεία από έναν από τους πιο γνωστούς Έλληνες bloggers που έγραψε το εξής επιτυχημένο άρθρο: http://market2web.gr/12-mistakes-that-companies-make-on-facebook



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου